pr0nTV

Sunday, December 18, 2005

King Kong – Bedre enn forventet


Ok, så hadde jeg et veldig negativt bilde av King Kong før jeg dro å så den. Jeg skal innrømme det. Jeg trodde ikke de klarte å fikse problemene som var i originalen. Vel, etter å ha sett den så skal jeg gi mitt ærlige syn.

King Kong er en actionpakket film fra start til slutt, det som kommer i veien for at denne filmen rocker apeballer, er skuespillerne. I Jack Black sitt tilfelle så kan han ikke noe for det, det er som å klage på at noen med multiplesklerose søler når de drikker et glass vann. Jack Black er rett og slett ikke kapabel til å kunne skuespille seg gjennom et skript uten å være ”Jack Black”. De andre skuespillerne gjør OK forsøk på å spille sine roller. Alle sammen er veldig overfladiske karakterer, men ettersom det er en action film så kan vi godta dette. (det at filmen er 3 timer lang kunne muligens ha betydd at de bruke mer tid på karakterbygging.. men hva vet da jeg?) Adrian Brody kommer best ut av dette synes jeg, han er en dyktig skuespiller og klarer å komme over som ekte, selv om jeg synes han motivasjon til tider et falsk. Hele plottet mellom Jack og Ann virker utrolig påtrengt og falskt. Ann på den andre siden er bare falsk rett gjennom. Naomi Watts er ikke en dårlig skuespiller, men hun spiller en utrolig platt karakter. Kort oppsummert ”Oh Jack, you make so great play, I like you lots and lots. Oh monkey saved my life from huge monsters, I love him long time. Ohnose, monkey fall from building despite me screaming “Noooooo” as hard as I could. Oh Jack, I love you so much.”

Også har vi et mer generelt problem, ja, kampscenene er veldig tøff å se på, men de har en oppbygning som er alt for video-game relatert. Først har vi de innfødte, level 1. Så har vi dinosaurkappløpet, level 2. Så har vi de 4 leggende kjøttspisende dyrene, et stealth level 3. Etter det skifter vi karakter, og får Kong VS T-Rex, level 4. Så kommer vi til insekt verden, level 5. (Massive menger low hp monster level) Så kommer vi til en kombinert stealth, akrobatikk level, med først sniking forbi vampyrflaggermusene, så bruke de som hangglider ned til sikkerhet: level 6.

”Det kalles sceneskifte Mats, slutt å si så teite ting” sier sikkert du da? Vel, ja, men det er ikke problemet mitt. Hvorfor er det ikke innsekter over alt? Hvorfor flyr ikke flaggermusene rundt og dreper alt mulig? Hvorfor er det bare en ape, mens det er masse T-Rexer? Hvorfor vandrer kong rundt på øye og sloss med andre dyr dagen lang, mens alle de andre dyrene holder seg på sine ”levels” inntill en eller annen fryktløs idiot kommer vandrende inn i deres område? Vanligvis ville jeg ikke gnage på slike problem, fordi andre ting som plot og handling ville holdt meg opptatt, men det var stort sett fine effekter som skulle ta opp min tid når dette skjedde, og sånt er jeg herda mot.

Det skal endog sies.. effektene var rimelig god. Terningkast? Vettikke, terningposen min er ikke tilgjengelig.. så vi får si.. 8?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home