pr0nTV

Monday, October 10, 2005

Ghost Whisperer

Gaaaah! For en serie. Ok, denne serien er nr. 3 jeg skal ta for meg i den nye ”horror” oppstandelsen i USA. Og denne gangen kommer vi til noe jeg er veldig negativt til, hovedsakelig fordi den spinner mye av på en allerede litt kjip serie kjent fra TV2 som Medium. Ghost Whisperer har i hovedrollen Jennifer Love Hewitt, som jeg ser på som en rimelig teit dama til å begynne med, og denne serien underbygger ikke den teorien.

Episode 1 gjorde meg skeptisk, den handlet om en soldat som kom tilbake etter 30 år som et spøkelse fordi sønnen hans holdt på å bli far, og han hadde død rett før han selv var blitt far. Jaja, plottet høres fælt ut, men la oss ta det som ikke gjorde at jeg dømte serien nedom å ned med en gang. Miss Hewitt forklarte nemlig at spøkelser som ikke helt viste hvem de var eller hva som skjedde ofte kom tilbake i en form som kunne være skummel.

Whoho! Skumle spøkelser, det kan holde en serie i gang lenge det. Og i en 15-20 min tid gjorde den det. Mange effekter ble lånt (se stjålet) fra The Sixth Sense, noe som kan være veldig bra, siden denne filmen var skummel. Man hadde spøkelset som beveger seg i ufokus når hovedkarakteren står i kjøleskapet, man har den sakte bevegelsen opp trappen, men har den vage litt diffuse bevegelsen som ble så elegant brukt i Supernatural episode 1. Alle disse tingene gjorde serien, før vi ble kjent med soldaten, veldig grei.
Så hva er problemet Matshelge-San? Dette høres ut som en sjette sans serie, genialt vil mange si. HA! Sier jeg til deg, du har ikke hørt hvor dette gikk hen. Soldaten som kom tilbake blir nemmelig mer klar over hvor han er, han slutter å være skummel, Miss Hewitt klarer å overbevise sønnen om at hun klarer å snakke med hans døde far, og alle lever lykkelig resten av sine dager.

Så i episode 2, tar man opp en lite guttebarn, som er en tragisk skuespiller forresten, og nå skal han si til moren sin at han har det bra. Mye av episoden fokuserer på hvor dumme disse foreldrene er, fordi de ikke tror på at en dame kan snakke med sønnen deres. Det er noe feil i en serie når jeg synes at hovedkarakteren er teitere enn bi-karakterene.

3 av 10. Denne serien kan bli bra, om de bare forandrer på alt sammen.

1 Comments:

At 11 October, 2005 11:33, Blogger nevrmore said...

Tror jg hopper over den og ser en ep Mythbusters isteden.

 

Post a Comment

<< Home