pr0nTV

Wednesday, October 12, 2005

The 40 Year Old Virgin

Mellom mine Horror serier tok jeg meg tid til å se en film jeg har gledet meg til lenge. Nemmelig: The 40 Year Old Virgin. Denne filmen har blitt dømt nedom og ned av de fleste i norsk presse. Tydelig at de aldri har sett Daily show.

Steve Carell er jeg kjent med fra Daily Show, han hadde en rekke reportasjer der, samt sin egen liten mat-ting gående. Han slutter derimot en stund og har nå gått over i å lage filmer. Og The 40 Year Old Virgin er en av de første han har hovedrollen i, samt har vært med å skrevet. Filmen handler om en Nerd, som hadde seg et par sjanser på sex når han var liten, men på grunn av noen traumatiske opplevelser aldri klarte å få det gjort. Dette har så bygd seg på, og bygd seg på.. og nå som 40 åring skal vennene hans hjelpe han med å få seg noe.
Et klassisk oppsett med andre ord.
Men i kontrast med, la oss si…. American pie, som deler mye av humoren med, så er ikke The 40 Year Old Virgin en slem film. Den bygger seg godt opp og viser veldig tydelig Carell sitt talent som komiker. (mulig noe American Pie også manglet)

Denne filmen er også en av de få komedier som klarer å få 7.6 på IMDB, og det står det respekt av.

Dark Knight: Gøy nok, og grei nok underholdning. Relativt lo-brow sexkomedie med mye griseord og guttehumor. Sammenligningen med American Pie er ikke urettferdig selv om denne er mer moro, men ikke forvent noe på cerebral høyde med Jon Stewarts program. Storyen er også temmelig lineær ogg uten overraskelser, selv om geek-karakteren var noe utradisjonell i struktur. Stort pluss for at han ene kisen hadde på "Fear of a Black Planet" og "Liquid Swords"-tskjorter da.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home